אחד מאפיקי הפרסום שצמחו בשנים האחרונות בצורה מהירה זה שיווק באמצעות וידאו לקהל היעד שלכם. כיום ניתן לשווק סרטוני וידאו לקהל במספר רשתות חברתיות, אך הבולטת מכולם היא כמובן יוטיוב. כדי לשווק את הסרטונים שלכם ביוטיוב אתם מריצים פרסומות באמצעות מערכת הפרסום Google Ads. אתם תצטרכו להיות יצירתיים וליצור סרטונים (לא רק מכירתיים) שידברו אל קהל היעד שלכם, יחברו אותו למותג ויגרמו לו לבצע רכישה או המרה אצלכם בעסק. במאמר הזה נעבור על 5 רעיונות לפרסומות ביוטיוב שגולשים לא ירצו להעביר.
רעיונות לפרסומות ביוטיוב שגולשים לא יעבירו
קייס סטאדיז מרתקים
איך אתם יכולים להציג לגולשים את המוצרים שלכם ולהראות להם שהמוצרים או השירותים שלכם באמת מתאימים להם? שימוש בקייס סטאדיז בסרטונים שלכם יעזור לכם לעורר הזדהות ועניין אצל לקוחות פוטנציאליים. עם סוג המודעה הנכון ביוטיוב, אתם יכולים להפוך את הקייס סטאדיז הרגילים שיש לכם לפרסומת מעולה לעסק, במיוחד אם אתם ממקסמים את המסר שאתם רוצים להעביר בסרטון. כדי לשלב קייס סטאדיז בצורה נכונה במודעות יוטיוב אתם צריכים לחלק את הפרזנטציה לחלקים קצרים שהמסר עדיין מופיע בהם ועדיין יוכלו להשתלב בפרסומות ביוטיוב (שבדרך כלל קצרות משמעותית מאורך של קייס סטאדי מלא). גם הקשב של הגולשים לא גבוה מספיק כדי לראות סרטונים באורך של כמה דקות ולכן חשוב מאוד לחלק את הסרטון בצורה הנכונה.
הדגשת יתרונות עיקריים
אחת הדרכים הטובות ביותר למשוך גולשים דרך פרסומות ביוטיוב היא להתמקד ביתרונות של המוצרים או השירותים שלכם ולהתמקד בהטבות שאתם מציעים להם. כשאתם יוצרים מודעה כזאת, הקפידו לדבר בשפה של הלקוחות שלכם ולדבר על מה שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפשים. אם אתם רוצים שהצופים ימשיכו לצפות גם לאחר רף ה-5 שניות שלאחריו ניתן לדלג את המודעה, מומלץ להימנע מלחשוף את ההטבות המרכזיות בתחילת הסרטון, אלא למשוך את הקהל כדי שיצפה כמה שיותר ממנו. השקיעו ב-15 השניות הראשונות ותספרו לגולשים למה כדאי לבחור בכם או לרכום מכם, אבל את הטוב ביותר תשמור לסוף.
הדגמה שמתבצעת בסרטון
בהמשך ל-2 האפשרויות הקודמות שנגענו בהם, באפשרות זו אנחנו אפילו משדרגים אותן. הדגמה דרך וידאו זו דרך מצוינת להציג בדיוק מה המשתמשים יכולים להשיג או לחוש לאחר שימוש במוצר או בשירות שלהם, מה שעשוי להגביר את העניין הכולל שלהם בכם או בחברה. בדרך כלל סרטון של הדגמה עשוי להימשך כ5-15 דקות ואפילו יותר. למרות שמבחינה טכנית אין מגבלת זמן למודעות שלכם ביוטיוב, אבל בכל זאת מומלץ לקצר את סרטון ההדגמה שלכם לכ-3 דקות. מה שאומר שתרצו לרכז את ההדגמה שלכם ב-3 דקות ולהתמקד רק בתכונות החשובות ביותר של המוצר או השירות שלכם.
תוכן מבדר ומשעשע
לדבר על מה היתרונות המרכזיים או להראות לגולשים דוגמאות בלייב של המוצר או השירות שלכם בזמן פעולה זה לא תמיד מה שיעזור לכם להמיר צופים ביוטיוב. מומלץ לשלב בתוכן הממומן שלכם גם תוכן שמבדר ומשעשע את הגולשים. מודעות מצחיקות נוטות לבלוט בין מודעות רציניות מכיוון שזכירת המודעה הומוגת יכולה להישמר במוחו של גולש אם הוא צחק מהתוכן שלכם. בנוסף, מודעות מצחיקות בדרך כלל מעוררות מעורבות גבוהה יותר וניתן לראות עלייה משמעותית בשיתופים, לייקים ותגובות בתוכן מבדר ומצחיק לעומת תוכן אחר. תוכן מצחיק ומבדר יעזור לכם לגרום לקהל היעד שלכם לזכור את המותג לטובה, גם אם באותו הרגע הגולש לא ביצע המרה רלוונטית לעסק.
להשתמש ב-Social Proof
Scoia Proof (הוכחה חברתית) הוא אחד הכלים המומלצים ביותר ליישום באסטרטגיית השיווק שלכם וגם במודעות שלכם ביוטיוב. סושיאל פרוף נועד כדי לשכנע מתלבטים אם לרכוש את המוצר או השירות שלכם ובעצם אתם מציגים למתלבטים תגובות ופידבקים של לקוחות שהיו באותה התלבטות כמוהם, אך לבסוף קנו את המוצר וכעת מספרים כמה המוצר שינה אותם לטובה. הוכחה חברית מראה שלקוחות אחרים רכשו את המוצר או השירות והפיקו תועלת ממנו. זה יכול להתבטא כעדות של לקוח שהגולשים יכולים להזדהות איתו, הצגה של מאות או אלפים לקוחות מרוצים, ביקורות בגוגל מיי ביזנס, עדות של דמות ציבורית על המוצר או השירות ועוד אפשרויות רבות. המטרה של Social Proof זה לתת לגיטימציה לחברה המפרסמת ולגרום לה להיתפס כאמינים יותר בעיני הגולשים.
לסיכום
בין אם אתם מתכננים ליצור פרסומות ביוטיוב של סרטון באורך 15 שניות קצר וקולע או שיש לכם סיפור יותר ארוך בסרטון, המודעות ביטיוב עוזרות לכם לפלח בצורה טובה את קהל היעד ולפרסם להם בדיוק את התוכן הרצוי. התוכן שלכם חייב לכלול מסר ברור שמופנה לקהל והמסר צריך להיות מוצג עוד לפני שיש לגולשים את ההזדמנות לדלג על הפרסומת ביוטיוב. מהניסיון האישי שלי אני ממליץ בחום לשים דגש על קייס סטאדיז ועל סושיאל פרוף שגם עוזרים לגולשים להבין איך משתמשים נכונה במוצר או השירות וגם מחזק את רמת האמינות שלכם ושל החברה.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום ממומן בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה גוגל ענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.