פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם עם כ 2 מיליארד משתמשים רשומים וגם בישראל היא המובילה עם מעל 5 מיליון חשבונות פעילים. כלומר כ 5 מיליון ישראלים גולשים בפייסבוק מדי יום באמצעות הסלולר או המחשב, והלקוחות שלך לבטח נמצאים בניהם. קידום ממומן בפייסבוק הוא אמצעי חובה כיום לכל בעל עסק שמחפש אחר לקוחות חדשים.
פרסום באינטרנט עבר תהפוכות רבות לאורך השנים וכיום הפלטפורמות המובילות בכך הן אלו של הרשתות החברתיות השונות. פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה מכולן היא הפלטפורמה הכי מומלצת לבעלי עסקים רבים שמחפשים אחר לקוחות חדשים. עם מעל 5 מיליון ישראלים פעילים אין ספק שכל אחד ימצא ברשת את הלקוחות שרלוונטיים עבורו.
איך פרסום בפייסבוק יעיל למשיכת לקוחות חדשים?
מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לכל בעל חשבון עסקי (דף עסקי ולא פרופיל אישי) לנהל פרסום ממומן בפייסבוק בכמה ערוצים שונים שיכולים לחשוף את הדף ו/או העסק בפני קהל לקוחות רלוונטי עבור המפרסם.
השיטות הנפוצות ביותר לפרסום או שיווק בפייסבוק הן:
- קמפיין רימרקטינג בפייסבוק – שיטת פרסום זאת מאפשרת יצירה של מודעה גרפית ש”רודפת” אחרי הגולש שנחשף אליה על פי הגדרות שונות שמוצאות אותו כמתאים לחשיפה למודעות הללו. לעתים זה גולש מרשימת תפוצה, על פי פילוח כלשהו או פעולה קודמת שביצע. כלומר גם כאשר יבקר באתרים שונים ברשת האינטרנט הוא יראה את המודעה בכל מקום והסיכוי שבסוף ילחץ עליה או יבצע פעולה בעקבות כך היא גבוהה יחסית.
- קמפיין המרות בפייסבוק – קמפיין שנועד ליצור המרות מסוגים שונים למודעה שמפורסמת על ידי מעורבות פעילה של הגולש (הקלקה, לייק, שיתוף או רכישה) לפי רצון המפרסם.
- קמפיין לידים בפייסבוק – קמפיין בו מגדירים את קהל היעד שמעוניינים שייחשף למודעה שלכם ומאפשרים לו להשאיר פרטים באופן קל ומהיר (בעקרון לפייסבוק יש את המידע הזה והוא אפילו מוצג אוטומטית) כדי שתוכלו לחזור אליו בטלפון או במייל להמשך טיפול או מכירה.
- קמפיין לייקים בפייסבוק – קמפיין לייקים נועד להגדיל את כמות העוקבים שלכם בדף (יותר לייקים). המטרה היא לגרות את הגולש לעשות לייק ולהתחיל להיחשף מאותו הרגע לתכנים שיש בדף העסקי שלכם.
מה היתרונות של קמפיין פרסום בפייסבוק?
פייסבוק היא הרבה יותר מפלטפורמה בה מרוכזים 5 מיליון ישראלים. למפרסמים רבים אין תקציב פרסום כדי להגיע לכל קהל הגולשים הזה והאמת שהם גם לא צריכים את כל הקהל הזה. כאן היתרון הגדול של פייסבוק בתור רשת חברתית עם מאגרי מידע עצומים.
מפרסם בפייסבוק יכול להגדיר מראש מי קהל היעד שלו ולחשוף את עצמו בתקציב פרסום קטן יחסית, רק לקהל היעד הרלוונטי עבורו. לדוגמא אתר של צעצועים לתינוקות אשר יכול לבחור את קהל היעד שלו כך: נשים, אימהות לתינוקות עד גיל 3, תושבות אזור השרון. אפשר להרחיב אפילו ולסנן את אלו שביקרו לאחרונה האתרים של חנויות צעצועים גדולות וכן הלאה. בדרך זאת מגיעים ישירות לקהל היעד וחוסכים כסף רב במסע הפרסום שלכם.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing אשר מעניקה מתמחה בביצוע שיווק דיגיטלי לעסקים וחברות בפריסה ארצית מהצפון ועד הדרום.