במסגרת מדיניות עיריית חיפה, לפעול להגברת בטיחות הולכי הרגל במרחב העירוני, ערך במהלך השבועות האחרונים האגף לניהול ולבקרת תנועה בעיריית חיפה, בשיתוף עם המטה העירוני לבטיחות בדרכים, מהלך ניסיוני (פיילוט), אשר נועד לבחון את מידת ההשפעה של שילוט ריצפה על נכונות הולכי רגל להשתמש בלחצני דרישה לקבלת אור ירוק לחצייה.
במסגרת הניסוי נצבעו שלטי ריצפה על גבי מדרכות בסמוך למעברי חצייה בשישה צמתים מרומזרים בעיר – בצומת ההגנה-דרך צרפת, בצומת בר יהודה-דרך יד לבנים, בצומת אבן גבירול, צומת שינדלר 7, צומת ירוחם צייזל – יהודה ארזי ובצומת חנקין-קומוי.
בכל אותם הצמתים נבחנה, כאמור, מידת ההשפעה של הוספת שילוט המדרכה על נכונות הולכי הרגל להשתמש בלחצני הדרישה לקבלת אור ירוק.
ההחלטה על ביצוע הניסוי נסמכת על נתונים, אשר נאספו במרכז ניהול התנועה, בהם נראה כי על אף הימצאותם של לחצני הדרישה, רבים מהולכי הרגל אינם עושים בהם שימוש. יתרה מכך, במהלך השנה וחצי האחרונות אירעו במטרופולין חיפה שש תאונות דרכים קטלניות, בהן היו מעורבים הולכי רגל בצמתים מרומזרים. בשלוש תאונות מתוכן חצו הולכי הרגל במעבר חצייה באור אדום ולא לחצו על לחצן הדרישה לקבלת אור ירוק לחצייה.
בכל אחד מהצמתים שנבחנו, בוצע איסוף נתונים שכלל בין היתר תיעוד התנהגות הולך הרגל ובחינת משך זמן ההמתנה בצומת לקבלת אור ירוק ללא לחיצה, מידת הבנת השילוט הקיים במקום וכן מספר החציות באור אדום וירוק עם וללא לחיצה. הנתונים שנאספו בתקופת הפיילוט נמצאים בימים אלה בבחינה לשם הסקת מסקנות.
ענת גלעד, מנהלת האגף לניהול בקרת תנועה וטכנולוגיה בעיריית חיפה: "עיריית חיפה משקיעה מאמצים רבים לתכנון וביצוע צמתים מרומזרים הנותנים עדיפות להולכי הרגל. לשם כך מוצבים בצמתים המרומזרים לחצני דרישה, אשר לחיצה עליהם "מיידעת" את בקר הרמזור, כי בצומת נמצא הולך רגל וכך מוקצה זמן החצייה הנדרש לחצייה בטוחה ומלאה. מהנתונים הנאספים במרכז ניהול התנועה מצאו מהנדסי התנועה, כי למרות התמרור והשילוט, המורה על הצורך בלחיצה על הלחצן לטובת קבלת אור ירוק, הולכי הרגל אינם עושים שימוש בלחצני הדרישה. הפיילוט נועד לבחון שיטות להביא לתשומת ליבם של הולכי הרגל את השימוש בלחצן".