עולם האינטרנט תזזיתי ודינאמי עם התפתחויות רבות באופן קבוע. לעתים מדובר על חידוש טכנולוגי ולעתים על שירות לגולשים. גם עולם הפרסום באינטרנט משתנה ומתאים את עצמו כל הזמן ואחת ההתפתחויות האחרונות היא מעבר של בעלי עסקים ומומחים רבים מפרסום באינטרנט בדרכים המסורתיות לפרסום בסגנון חדש יותר. על כך במאמר הבא.
במשך שנים רבות בעלי עסקים, בעלי מקצוע ונותני שירות שונים ריכזו את הפרסום שלהם למנוע החיפוש גוגל, כאשר המטרה היא להתברג בתוצאות הגבוהות של מנוע החיפוש הפופולארי ולמשוך משם לקוחות חדשים.
היום אנו חיים בעידן אחר, זה של הרשתות החברתיות, והדבר משפיע באופן ישיר גם על ערוצי הפרסום של כל אותם מפרסמים. כבר כמה שנים שיש מעבר משמעותי מפרסום ממנוע החיפוש גוגל אל אפשרויות פרסום ברשתות חברתיות, כאשר פרסום בפייסבוק, הרשת הגדולה והפופולארית מכולן הוא האופציה המועדפת על רבים.
הסיבה לכך שיש עליה חדה בשיעורי הפרסום והמיתוג של עסקים בפייסבוק נעוצה בעובדה שהיום כולנו מחפשים לקבל מידע זמין ומהיר על כל דבר שמעניין אותנו, ואם אנחנו כבר נמצאים ברשתות חברתיות במשך שעות לאורך היום, באמצעות המובייל או המחשב האישי, אז גם את מרבית המידע הזה אנחנו נישאב מאותן הרשתות ופייסבוק בראשן.
פרסום בפייסבוק עובד בשיטה שונה מזו של פרסום בגוגל ומבוסס על המידע הרב שהרשת החברתית אוספת עלינו בכל רגע נתון, בין אם נאהב את זה ובין אם לא. העובדה שפייסבוק היא גם הבעלים של אינסטגרם וואטצאפ, שתיים מהרשתות המובילות בעולם גם כן, רק מחזקת את ערוצי השיווק שלה.
בשל כך, כולם רוצים להציג את עצמם ברשתות הללו בצורה המקצועית והטובה ביותר ולהיות נגישים ללקוחות פוטנציאלים במרחק לחיצת כפתור, לאחר שעשו את הרושם הראשוני הנכון. את זאת תעשו באמצעות תכנים שתעלו על בסיס קבוע לדף העסקי שלכם, קבוצות שתיקחו בהן חלק פעיל כ”מומחים” בתחום העיסוק שלכם וקמפיינים ממומנים שתוכלו להריץ לקהל יעד רלוונטי.
פרסום בפייסבוק מבוסס על חשיפה ומיתוג של העסק שלכם או השירות שאתם מספקים. כלומר יש לכם צורך להחזיק דף עסקי בפייסבוק שהוא ישות בפני עצמו וניפרד מהפרופיל הפרטי שלכם ברשת פייסבוק. ניהול דף עסקי בפייסבוק בצורה מקצועית יבטיח לכם מיתוג וחשיפה בפני גולשים שמתעניינים במה שיש לכם להציע וגם יאפשר לרבים ברשת החברתית לבצע הפניות לדף העסקי שלכם כאשר מישהו מתעניין במה שאתם יכולים לספק עבורו.
נוסף על כך, ניהול דף עסקי בפייסבוק בצורה מקצועית ועקבית יאפשר לכל מי שביצע חיפוש בגוגל ורוצה לקבל מידע נוסף עליכם, להתרשם מהדף העסקי המקצועי, להבין טוב יותר את הפעילות שלכם וגם לאפשר עבורו ליצור אתכם קשר מהיר באמצעים נוספים, לפי רצונו.
במידה ועדיין אין לכם דף עסקי בפייסבוק או שאתם לא מבצעים פרסום בפייסבוק בצורה מקצועית לקהל יעד רלוונטי לעסק שלכם, רצוי שתתחילו בכך כמה שיותר מוקדם, כי עולם הפרסום באינטרנט בכלל והלקוחות שלכם בעיקר, נמצאים ברשת הזאת.