בשנים האחרונות פועלת עיריית חיפה לקידום תחום הגיימינג והחדשנות, תוך הקניית כלים מקצועיים בתחום הפיתוח לדור הצעיר, מתוך אמונה, כי קידום התחום עשוי לתרום רבות לחיבור ולחיזוק הקשר שבין בני נוער וצעירים מאוכלוסיות שונות סביב נושא עניין משותף – משחקי המחשב והטכנולוגיה החדשנית.
את התוכנית לקידום הנושא בקרב בני הנוער מובילה עיריית חיפה באמצעות "בית מילר – המרכז לתקשורת, דיגיטל וחדשנות" במנהל חינוך וצעירים בשיתוף מועדון "רוטרי חיפה", ערוץ הגיימינג וגופים עסקיים נוספים בתחום.
השנה החליטה עיריית חיפה לעלות שלב בתוכנית ולשים דגש בחמישה נושאים מרכזיים :
1. חיבור בין אוכלוסיות שונות באמצעות משחקי מחשב וספורט אלקטרוני.
2. הנגשת התחום לכלל תושבי העיר, על ידי הגעה לשכונות וביצוע הפעולות השונות ברחבי העיר.
3. הנגשת תחום הגיימינג לאוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים.
4. הטמעת תחום המציאות המדומה במערכת החינוך וקידום למידה חווייתית ועידוד לספורט המשלב משחק.
5. יצירת תוכן גיימינג ולימוד מקצועות התקשורת בתחום, לרבות שידור, הגשה ויצירת תוכן לגיימינג.
במהלך השבועות האחרונים החלה העירייה בפיילוט להעברת תכנים בתוך בתי הספר, על ידי שימוש במציאות מדומה, אשר באמצעותה מועברים התכנים הלימודיים לילדים בצורה חווייתית ומעניינת.
בחודש הקרוב ייפתח טורניר הגיימינג בבתי הספר, במסגרתו יוקמו קבוצות ספורט אלקטרוני בבתי הספר השונים בעיר, שיתחרו יחד בטורניר עירוני שיתקיים בחודש אפריל ביס פלאנט סינמול חיפה .
ממינהל החינוך בעיריית חיפה נמסר :
״השימוש בגיימינג ובאמצעי מציאות מדומה מאפשר לנו את היכולת לייצר למידה חווייתית אינטראקטיבית לתלמידים, לצד חיבור רב תרבותי בין בני הנוער ברחבי העיר סביב נושא עניין משותף. במהלך השנה הקרובה אנו מתכננים לקיים מספר מיזמים, ביניהם טורניר בינלאומי תחת הכותרת "משחקי השלום והידידות", האקטון, שמטרתו מציאת פתרונות טכנולוגיים לאנשים בעלי מוגבלויות , שילוב בני נוער בפיתוח משחקים ותוכנות למידה באמצעות מציאות מדומה. אנחנו חייבים להתאים את עצמנו להתפתחויות הטכנולוגיות ולעודד את בני הנוער שלנו לחדשנות וליזמות בתחום זה.
שלומית קירשטיין, נשיאת מועדון "רוטרי חיפה״: "מזה 90 שנה מועדון "רוטרי חיפה" נמצא עם הפנים לקהילה בנתינה, בעשייה ובהעשרה בשלל נושאים ותכנים.
בשנתו ה- 90 שם המועדון לנגד עיניו את החשיבות בהעצמת נושא החדשנות בכלל ובקרב בני הנוער והצעירים בפרט. על מנת לקדם וליישם בפועל ולהטמיע את הנושא, תרמנו בימים אלה קסדות מציאות מדומה, שבאמצעותם יחוו המשתמשים הצעירים חדשנות מהי, המעודדת ליצירתיות, לחשיבה מחוץ לקופסה ומאתגרת את העוסקים בנושא בהמצאת רעיונות למתן פתרונות לא שגרתיים, מיוחדים הנותנים מענה הולם למכלול סוגיות הנמצאות על סדר יומנו״.